slunecny-vrsek-thinl-1.jpeg
slunecny-vrsek-thinl-2.jpeg
previous arrow
next arrow

Nejčastěji kladené otázky

Společné části

Co je součástí bytu a co společnou částí domu? Kdo hradí náklady na opravy?

Havárie

Co dělat v případě havárie či zjištění závady ve společných prostorách?

Domovník

Jaká je náplň práce domovníka a jaké úkoly řeší?

Úklid

Kdy probíhá úklid domu? Kdy probíhá čištění garážových stání?

Odpad

Kdy odváží směsný a tříděný odpad a kam s nadměrnými věcmi?

Čipy

Co dělat při ztrátě čipu/ovladače nebo když potřebujete nový?

Nefunkční čip

Co dělat, když Váš dálkový ovladač garážových vrat nefunguje?

Teplá voda

Co dělat, když neteče teplá voda nebo netopí topení?

 

 

 

Co je součástí bytu a co společnou částí budovy?

Bytové a nebytové jednotky

Bytové jednotky

Součást každé dokončené bytové jednotky je veškerá její vnitřní instalace, tedy zejména potrubní rozvody vody ohraničené hlavními uzavíracími ventily přívodu studené vody pro jednotku, kanalizace, přívod topné vody pro vytápění a přípravu TUV včetně radiátorů, elektroinstalace silno i slaboproudá, kromě stoupacích vedení, včetně uzavíracích ventilů, odpady ohraničené jejich napojením do hlavního odpadního potrubí. K vlastnictví jednotky patří podlahová krytina, obklady stěn, vnitřní omítky, nenosné příčky, vnitřní dveře a okna nacházející se uvnitř jednotky.

Dokončené bytové jednotky jsou ohraničeny vstupními dveřmi do jednotky, včetně zárubně, hlavními uzavíracími ventily přívodu studené vody, topné vody pro vytápění a přípravu TUV a elektrickými pojistkami pro jednotku.

Nebytové jednotky - komerční plochy

Součástí každé dokončené nebytové jednotky - komerční plochy je veškerá vnitřní instalace, tedy zejména potrubní rozvody vody, kanalizace, přívod topné vody pro vytápění a přípravu TUV včetně radiátorů, elektroinstalace silno i slaboproudá, kromě stoupacích vedení, včetně uzavíracích ventilů.

K vlastnictví jednotky patří podlahová krytina, obklady stěn, vnitřní omítky, nenosné příčky, vnitřní dveře a okna nacházející se uvnitř jednotky, jakož i vstupní dveře.

Nebytové jednotky - sklepy

Dokončené nebytové jednotky - sklepy jsou bez vybavení a jsou ohraničeny vstupními dveřmi (vraty) do jednotky včetně zárubně.

Nebytové jednotky - společné garáže

Součástí dokončené nebytové jednotky - společné garáže je veškerá vnitřní instalace, tedy zejména elektroinstalace ohraničená elektrickými pojistkami pro jednotku, slaboproudé rozvody (CO, EPS), rozvody vzduchotechniky, garážová vrata a dopravní značení. Jednotka je ohraničena vstupními dveřmi do jednotky včetně zárubně a garážovými vraty.

Nebytové jednotky - samostatné garáže

Součásti dokončené nebytové jednotky - samostatné garáže je veškerá vnitřní instalace, tedy zejména elektroinstalace ohraničená elektrickými pojistkami pro jednotku a garážová vrata. Jednotka je ohraničena vstupními garážovými vraty do jednotky.

Společné části domu

  • základové konstrukce včetně izolací, obvodové a nosné zdivo, nosné svislé a vodorovné konstrukce, instalační šachty, průčelí včetně fasádních prvků a dalších konstrukcí (vchody a střešní plášť,
  • příčky a ostatní vybavení ve společných částech domu,
  • schodišťové konstrukce vnitřní a vnější, prostory schodišť, šachty, chodby, okna, dveře (včetně vrat) a zádveří přímo přístupné ze společných částí domu,
  • úklidové komory, sušárny, kočárkárny, technická místnost, šachty VZT
  • rozvody studené vody a kanalizace včetně odvětrání, rozvody elektřiny, (rozvody domovního telefonu, atd.), rozvody vzduchotechniky, rozvody topné vody pro vytápění a přípravu TUV ukončené v příslušné výměníkové stanici, výměníková stanice, měření a regulace, rozvody elektřiny včetně hlavního jističe, společná televizní anténa, zvonky, domácí telefon,
  • technologie výtahů včetně strojovny a vybavení výtahové šachty,
  • stoupací vedení všech médií, včetně uzavíracích, čistících a výtokových prvků,
  • přípojka vody, přípojky splaškové a dešťové kanalizace umístěné na přilehlých pozemcích,
  • nájezdové rampy, stavby příjezdových komunikací umístěných na Přilehlých pozemcích, včetně parkovacích stání, dopravního značení a dalších jejich součástí a příslušenství,
  • světlíky
  • a ostatní společné části domu jako stavby

Kdo hradí opravy

Náklady na opravu společných částí domu hradí společenství vlastníků z fondu oprav. V případě poškození soukromého majetku následky havárie na společných částech domu je oprava hrazena z pojištění domu.


 

Co dělat v případě havárie či zjištění závady v domě?

Havárie

V případě zjištění havárie ohrožující majetek resp. životy nebo zdraví osob kontaktujte okamžitě příslušného dodavatele služeb resp. havarijní službu.

Závada většího rozsahu

V případě závady většího rozsahu kontaktujte správce domu. Pro tento účel byla zřízena emailová adresa Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript , která slouží distribuční seznam se všemi odpovědnými osobami včetně výboru společenství. V urgentních případech pak dodavatele jednotlivých služeb, které naleznete v sekci Kontakty.

Drobné závady

V případě zjištění drobné závady kontaktujte domovníka. Pro tento účel byla zřízena emailová adresa Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript , která slouží distribuční seznam se všemi odpovědnými osobami včetně výboru společenství.


 

 

Jaká je náplň práce domovníka?

Kontrolní činnosti

1. Vnější kontrola objektu a okolí

  • kontrola garážových vrat
  • kontrola vchodových dveří (zámky, kliky, samozavírače)
  • kontrola poštovních schránek a zvonků
  • kontrola venkovního osvětlení
  • kontrola klece s kontejnery
  • kontrola odtokových kanálků před vstupy do atria (to jsou ty hluboké šachty na 83 a 85)
  • kontrola nastavení kamer

2. Vnitřní kontrola objektu - společných prostor

  • kontrola osvětlení schodiště a chodeb (žárovky, čidla) včetně osvětleni před vstupy do objektu
  • kontrola klik, dveří, samozavíračů, zámků, zábradlí
  • kontrola úklidových komor, kočárkáren
  • kontrola kabiny výtahů (vizuální)
  • kontrola funkčnosti oken včetně oken ovládaných pákou (případné promazání kování)

3. Kontrola podzemních garáží a přilehlých prostor (sklípků, technických místností)

  • kontrola těsnosti potrubí na stropech (vizuální)
  • kontrola osvětlení garáží, sklípků a technických místností (vč. funkčnosti čidel)
  • kontrola rolovací mříže v 1 PP (dořešit "havarijní otevírání")
  • kontrola průsaku vody, a to jak v ploše, tak kolem prostupujících instalací (zejména kanalizace)
  • kontrola celistvosti tepelných izolací všch rozvodů a jejich případná oprava
  • kontrola mechanických poškození stavebních konstrukcí (vč. poškození vzlínající vodou)

4. Administrativní činnost

  • vedení deníku knihy činností (datum I příchod I odchod I prováděné práce I spotřeba materiálů)
  • komunikace s technikem správce (oznámení nesrovnalostí pracovní náplně domovníka)
  • komunikace s výborem SVJ

Opravy

5. Odstraňováni zjištěných závad

  • výměna žárovek, trubic a startérů zářivkových světel
  • výměna zářivkových trubic ve výtazích (po zaškolení servisním technikem KONE)
  • oprava neelektrických zámků a kování, seřízení samozavíračů dveří, promazání
  • drobné malířské a natěračské práce
  • upevnění uvolněného zábradlí a další drobné mechanické opravy
  • čištění záchytných košů dešťové vody na střechách objektů, čištění košů dešťové kanalizace
  • další drobné opravy (výměna dorazů dveří apod.)
  • seřízení nastavení kamer v okolí objektu
  • odstraňování nepatřičných předmětů z prostoru společných garážových stáni - 1 PP a 2PP
  • další drobné nespecifikované činnosti dle pokynů výboru SVJ nebo vedoucích zaměstnanců správce
  • akutní závady odstraněny ihned, ostatní (zejména ty, které vyžadují nákup materiálu) zpravidla do druhého dne

6. Práce nad rámec běžné údržby

  • opravy nad rámec běžné údržby lze provést na základě objednávky
  • opravy většího rozsahu budou nahlášeny pověřenému zástupci SVJ k zajištěni odstraněni externím dodavatelem

 

 

Kdy probíhá úklid domu?

Běžný úklid

 Vchod Pondělí Úterý Středa Čtvrtek Pátek
B1 SUTERÉN     CELÝ  
B2     CELÝ   SUTERÉN
B3     SUTERÉN   CELÝ
B4 SUTERÉN     CELÝ  
B5 CELÝ     SUTERÉN  
B6     CELÝ   SUTERÉN

 

Strojní čištění podlah garážových stání

Strojní úklid garážových stání probíhá 6x ročně a to v následujících měsících

  • leden - komunikace
  • březen - celý rozsah
  • květen - komunikace
  • červenec - celý rozsah
  • září - komunikace
  • listopad - celý rozsah

 

 

Kdy odváží odpad a kam s nadměrnými věcmi?

Komunální odpad

Kontejnery na smíšený odpad slouží k odkládání běžného domovního odpadu, větší odpad prosím odkládejte do sběrného dvora.
Jejich svoz je zajištěn 2x týdně - v pondělí a v pátek.

Ve stejné frekvenci je domluveno i vysypávání odpadkových košů a úklid kontejnerového stání.

 

Tříděný odpad

Kontejnerové stání v ulici Berlínská umožnuje odkládání papíru, plastů, kartónových obalů, skla a kovového odpadu.

Druh Frekvence svozu
Plasty Pondělí, Středa, Čtvrtek, Pátek, Sobota, Neděle
Papír Pondělí, Úterý, Čtvrtek, Pátek, Sobota
Nápojové kartony Středa
Sklo 1x za 4 týdny
Kovy 1x za 4 týdny

 

Sběrný dvůr

Obyvatelé Prahy 15, kteří chtějí odložit svůj odpad do sběrného dvora, mohou navštívit sběrný dvůr hl. m. Prahy přímo uprostřed Jižního Města.

Pro občany s trvalým pobytem na území hl. m. Prahy je odložení naprosté většiny druhů odebíraného odpadu bezplatné.

Do areálu sběrného dvora je možný vjezd vozidel o hmotnosti do 3,5 t. Před odevzdáním odpadu může být vyžadováno předložení občanského průkazu z důvodu ověření trvalého bydliště na území hl. m. Prahy.

 

Umístění sběrného dvora
ul. Bartůňkova čp. 711, Praha 15
tel. 236 040 027

Provozní doba
Provozní doba je stejná jako u ostatních sběrných dvorů hl. m. Prahy.

  Zimní období Letní období
Po - Pá 8:30 - 17:00 8:30 - 18:00
So 8:30 - 15:00 8:30 - 15:00
Ne zavřeno zavřeno

 

 

Co dělat při ztrátě čipu nebo ovladače garážových vrat?

Při ztrátě vstupního čipu do budovy nebo dálkového ovladače pro vjezd a vstup do garážových stání a do domu je nutné neprodleně kontaktovat výbor společenství, aby mohlo dojít k neprodlenému zablokování ztraceného, příp. odcizeného, čipu nebo dálkového ovladače.

Pro úspěšné zablokování je nutno podat následující potřebné informace:

  • jméno vlastníka jednotky;
  • číslo jednotky (z katastru nemovitostí nebo stavební identifikační číslo);
  • identifikační číslo čipu (aby mohlo dojít k rychlému zablokování);
  • kontaktní telefon (pro případ řešení nejasností);
  • případný požadavek na nový obnovený čip nebo dálkové ovládání
    (aktuální cena je 156,- Kč za čip a 719,- Kč za dálkový ovladač).

Výbor společenství doporučuje vlastníkům vedení evidence přidělených čipů a dálkových ovladačů tak, aby byli schopni v případě jejich ztráty nebo zcizení rychle identifikovat konkrétní elektronický klíč a předat správná data pro urychlenou blokaci.

 


 

 

Co dělat, když Váš čip nebo dálkový ovladač garážových vrat nefunguje?

Při nefunkčnosti vstupního čipu nebo ovladače garážových vrat kontaktujte výbor společenství, který provede kontrolu jeho nastavení (při nefunkčnosti ovladače garážových vrat ale nejprve zkontrolujte baterii ovladače).

 


 

 

Co dělat, když neteče teplá voda nebo netopí topení?

Problém může být způsoben mnoha důvody:

  • plánovaná odstávka resp. porucha dodávky tepla od Pražské teplárenské
  • porucha výměníku
  • závada termostatu
  • zavzdušnění systému
  • nefunkčnost bytové výměníkové stanice

 

Přerušená dodávka tepla

Informace o odstávkách resp. poruchách v dodávkách tepla jsou zveřejněny na webu Pražské teplárenské http://www.ptas.cz/cs/odstavky-a-poruchy/?type=1,2

 

Výměník

V případě poruchy výměníku dojde k automatickému nahlášení provozovateli Veolia Energie ČR, ověření funkce výměníku můžete provést na bezplatné zákaznické lince 800 800 860.

 

Termostat

Nefunkčnost topení může být způsobena i nefunkčností, slabou baterií nebo špatným nastavením prostorového termostatu.

Návod k obsluze termostatu

 

Odvzdušnění

Zavzdušnění topného systému je jednou z dalších příčin nefunčkního topení. V případě nefunkčnosti všech topení je třeba odvdzušnění pomocí ventilů na bytové výměníkové stanici. V případě nefunkčnosti jednotlivých radiátorů odvzdušněte příslušné topné těleso.

V nejvyších patrech může docházet k častějšímu zavzdušnění systému, které může být způsobeno nefunkčností automatických odvzdušňovacích ventilů. V takovém případě kontaktujte správce domu, který zajistí jejich kontrolu.

 

Bytová výměníková stanice LOGOtherm firmy MEIBES

V případě, že neobjevíte příčinu v jiné části systému, může být problém způsoben závadou bytové výměníkové stanice. Toto zařízení je součástí bytové jednotky a náklady na opravu proto hradí vlastník bytu. Pro opravu kontaktujte servis společnosti MEIBES

Návod k obsluze bytové stanice LOGOtherm

Návod k obsluze Kamstrup Multical 401

Vyhledávání

O společenství

Název SVJ Bratislavská 1488, Praha
Sídlo Bratislavská 1488/6, 102 00 Praha
28217144
Číslo účtu 2106982742/2700
Kontakt vybor@b1488.cz
Web www.b1488.cz

 

Správce

Název Centra a.s.
Adresa Hráského 2231/25, 148 00  Praha 4
18628966
Odpověd. osoba Sabrina Dostálová
Telefon 271 913 565
Email ssn460@centra.eu

 

© 2018 Společenství vlastníků jednotek Bratislavská 1488, Praha
We use cookies

Na naší webové stránce používáme cookies. Některé z nich jsou nutné pro běh stránky, zatímco jiné nám pomáhají vylepšit vlastnosti stránky na základě uživatelských zkušeností (tracking cookies). Sami můžete rozhodnout, zda cookies povolíte. Mějte prosím na paměti, že při odmítnutí, nemusí být stránka zcela funkční.